CTK LineFix 7 pianka wyciszająca klasy Premium
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- grubość: 7 mm
- jeden z najbardziej efektywnych materiałów dźwiękochłonnych klasy Premium o podobnej grubości, spośród dostępnych obecnie na rynku
- samoprzylepna, bardzo elastyczna i bardzo miękka mata piankowa o bardzo wysokiej zdolności pochłaniania dźwięku w paśmie średnich i wysokich częstotliwości, dzięki strukturze z otwartymi i częściowo zamkniętymi komórkami, redukuje hałas również w niższym zakresie pasma akustycznego (zaczyna absorbować dźwięk już od ok. 100 Hz), może także spełniać rolę izolacji termicznej w suchych miejscach wnętrza kabiny (np. za podsufitką dachu)
- materiał bazowy: specjalistyczny poliuretan "z pamięcią" zaimpregnowany innowacyjnym preparatem dźwiękochłonnym, porowata gąbczasta struktura z kombinacją otwartych i częściowo zamkniętych komórek o dużej gęstości, zróżnicowanym rozmiarze i kształcie
- materiał charakteryzuje się tzw. "efektem pamięci kształtu", czyli właściwością spowolnionego powrotu do pierwotnej postaci po mocnym ściśnięciu - rozprężając się powoli z niewielką siłą, dokładniej wypełnia szczeliny i wolną przestrzeń pomiędzy dwoma sąsiadującymi elementami nadwozia lub tapicerki
- najbardziej efektywna redukcja hałasu w paśmie częstotliwości powyżej 1000 Hz
- poziom absorpcji dźwięku: do 60%
- wymiary arkusza: 500x400 mm
- powierzchnia arkusza: 0,20 m2
- waga arkusza: 0,09 kg (0,44 kg/m2)
- ilość arkuszy w opakowaniu zbiorczym: 18 szt. / 3,60 m2
- zalecana temperatura montażu: +10ºC do +30ºC
- zakres temperatury stosowania i eksploatacji: -40ºC do +100ºC
- produkt nietoksyczny, bezwonny, odporny na wilgoć i promieniowanie UV, nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych przez kilkanaście lat
- mata piankowa może być stosowana w motoryzacji oraz w pomieszczeniach zamkniętych, w miejscach nie narażonych na bezpośrednie działanie wody
- wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344
- zastosowanie w samochodzie: w suchych miejscach za lub pomiędzy panelami i elementami tapicerki wewnątrz kabiny - np. tył boczków drzwiowych, osłony słupków A/B/C, dach za podsufitką, deska rozdzielcza, konsola tunelu środkowego, ściana grodziowa silnika od strony kabiny, tylne wewnętrzne nadkola, boczki bagażnika i obszar tylnych błotników, itp. - w przypadku wyciszania metalowych elementów nadwozia, należy montować jako ostatnią warstwę akustyczną (drugą lub trzecią) na podłożu, które najpierw zostało wytłumione antywibracyjną matą alu-butylową i dodatkowo odizolowane pianką termo-akustyczną
- cena za 1 arkusz o wymiarach 50x40 cm (0,20 m2)
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:
- warstwa 1 - wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu, którymi są wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące CTK Dominator, CTK Premium, CTK Standard Professional),
- warstwa 2 - piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe CTK Elastic, CTK Elastic F, pianki polietylenowe CTK TempoFix),
- warstwa 2 / 3 - miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i/lub częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, pełną jednocześnie rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix, CTK WaveFix, maty wyciszające na bazie włókniny CTK CaiMat). Dla najlepszego efektu podczas wyciszania hałasu drogowego zaleca się także montaż membrany akustycznej CTK Block Pro, jako ostatniej trzeciej warstwy na dolnych poziomych elementach karoserii.