CT-PRE18A
Nowy produkt
4 Przedmiot Przedmioty
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
CTK Premium 1.8 mm mata tłumiąca 37x50cm CT-PRE18A 1szt
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
Materiały tłumiące drgania CTK są nietoksyczne oraz bezpieczne w użytkowaniu, zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej (EC). Produkty te, posiadają akceptowany w krajach UE, pozytywny wynik sprawozdania z badań laboratoryjnych, potwierdzający zgodność z wymaganiami Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18.12.2006r - REACH (Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of Chemicals).
UWAGA!
Niektórzy dostawcy mat
wygłuszających innych marek, czasem deklarują nietoksyczność lub bezpieczeństwo
użytkowania swych produktów jedynie na podstawie certyfikatu RoHS. Taki
certyfikat nie ma zastosowania w przypadku materiałów
wygłuszających, gdyż dyrektywa RoHS dotyczy tylko produktów
elektrycznych i elektronicznych, a nie chemicznych. Takie materiały
wygłuszające mogą nie spełniać wymagań prawa lub nie gwarantować
bezpiecznego użytkowania.
ZASTOSOWANIE I MONTAŻ
Maty CTK Premium należą
do grupy najbardziej efektywnych i
zarazem najlżejszych materiałów antywibracyjnych dostępnych na rynku.
Przeznaczone są do najskuteczniejszego obniżania poziomu drgań, hałasu
oraz rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej.
Bardzo dobrze sprawdzają się podczas prac, których celem jest poprawa
akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania wysokiej klasy
sprzętu car audio oraz podczas wykonywania profesjonalnych
instalacji ogólnego wyciszania pojazdów. Maty CTK Premium są
samoklejące, elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub
skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie
temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort
pracy uzyskuje się przy temperaturze otoczenia od +10ºC do
+30ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze
odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących,
po naklejaniu matę należy solidnie docisnąć, np. za pomocą wałka
(rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego podłoża,
bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Samoklejąca warstwa
butylowo-polimerowa posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki
czemu po pewnym czasie przyczepność materiału
do podłoża jeszcze bardziej wzrasta, tworząc nierozrywalną spójną
całość.
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu,
pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego
wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie
(wytłumienie) amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych
elementów karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane
elementy aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na
bazie butylu kauczukowego), w których strukturze występują duże straty
energii mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego energia
drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło.
Zdolność danego materiału do pochłaniania energii drgań
mechanicznych zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego
konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa
to współczynnik stratności mechanicznej
(Mechanical Loss Factor - MLF), który jest jednym z
ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać uwagę podczas
wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik ten
jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej
częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika MLF, tym
wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań).
Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz
pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej
wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania
elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie
niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z
najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego
kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności
mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i
adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi
samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest
"zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich
matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych
miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku
MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię
aluminiową (100 mikrometrów lub więcej), która
zapewnia większą sztywność i stabilność powierzchni nad zaklejonymi
otworami technologicznymi.
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom
wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe
wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie)
wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te
elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne
rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z
nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie
częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi: