VF-PR40P
Nowy produkt
0 Przedmiot Przedmioty
Ten produkt nie występuje już w magazynie
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Mata tłumiąca Vibrofiltr PRO 4.0 Box 10szt./1,75m2
Odbiorca: :
* Pola wymagane
lub Anuluj
PODSTAWOWE PARAMETRY:
Materiały tłumiące drgania VIBROFILTR są nietoksyczne oraz bezpieczne w użytkowaniu, zgodnie z wymaganiami Unii Europejskiej (EC). Produkty te, posiadają akceptowany w krajach UE, pozytywny wynik sprawozdania z badań laboratoryjnych, potwierdzający zgodność z wymaganiami Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18.12.2006r - REACH (Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of Chemicals).
UWAGA!
Niektórzy
dostawcy mat wygłuszających innych marek, czasem deklarują
nietoksyczność lub bezpieczeństwo użytkowania swych produktów jedynie na
podstawie certyfikatu RoHS. Taki certyfikat nie ma zastosowania w przypadku materiałów wygłuszających,
gdyż dyrektywa RoHS dotyczy tylko produktów elektrycznych i
elektronicznych, a nie chemicznych. Takie materiały wygłuszające mogą
nie spełniać wymagań prawa lub nie gwarantować bezpiecznego użytkowania.
ZASTOSOWANIE I MONTAŻ
Maty tłumiące Vibrofiltr
przeznaczone są do efektywnego obniżania poziomu drgań, hałasu oraz
rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej
(drzwi, podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, tapicerka,
itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych do
wyciszania obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV lub AGD.
Posiadając wysoki współczynnik stratności mechanicznej oraz niską
częstotliwość rezonansową, maty tłumiące Vibrofiltr należą do grupy
najbardziej efektywnych materiałów antywibracyjnych dostępnych na rynku.
Bardzo dobrze sprawdzają się również podczas prac, których celem jest
poprawa akustyki kabiny samochodu w przypadku montażu i użytkowania
sprzętu car audio oraz podczas uzupełniania lub renowacji izolacji
akustycznej, np. po naprawach elementów nadwozia. Maty Vibrofiltr są
samoklejące, elastyczne i łatwe do nakładania na powierzchniach o
płaskim lub skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim
zakresie temperatur bez konieczności podgrzewania, jednak najbardziej
komfortowy montaż uzyskuje się przy temperaturze otoczenia powyżej
+15ºC. Oklejana powierzchnia musi być sucha, czysta i bardzo dobrze
odtłuszczona. W celu maksymalnego wykorzystania właściwości tłumiących,
podczas montażu matę należy solidnie dociskać, np. za pomocą wałka
(rolki), aby dokładnie przylegała do całej powierzchni wytłumianego
podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami powietrza. Elastyczna
warstwa butylowo-polimerowa posiada właściwości samoklejące i
samowulkanizujące, dzięki czemu, wraz z upływem czasu znacznie wzrasta
przyczepność materiału do podłoża.
SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania
samochodu, pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego
wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie)
amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów
karoserii i kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy
aplikuje się elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu
kauczukowego), w strukturze których występują duże straty energii
mechanicznej spowodowane wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia
drgań jest absorbowana przez materiał tłumiący i zamieniana w nim na
ciepło. Zdolność danego materiału do pochłaniania energii drgań
mechanicznych zależy od wielu czynników, w tym między innymi od jego
konstrukcji, składu chemicznego, wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności mechanicznej (Mechanical Loss Factor - MLF), który
jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki powinno się zwracać
uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje. Współczynnik ten
jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla określonej
częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika MLF, tym
wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań).
Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz pojazdu, należy
wybierać materiały o możliwie najwyższej wartości współczynnika
stratności mechanicznej (najlepiej powyżej 0,20). Podczas wytłumiania
elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie
niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z najwyższą
skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego
kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności
mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i
adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi
samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest
"zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich
matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych
miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku
MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię
aluminiową (100µm lub więcej), która zapewnia większą sztywność i
stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD ?
Najwyższy poziom
wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez
kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i
wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza,
montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego
miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów
najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości
akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę.
Są nimi: