TempoFix 4 CTK CT-TF04 50x40cm pianka wyciszająca tłumiąca hałas
PODSTAWOWE PARAMETRY:
- samoprzylepna, lekka mata piankowa do termicznej i akustycznej izolacji kabiny pojazdu (bariera termiczna tłmiąca i blokująca dźwięk)
- grubość: 4,0 mm
- materiał bazowy: spieniony polietylen, komórki zamknięte o zróżnicowanej wielkości
- przewodność cieplna: 0,037 W/m2
- wymiary arkusza: 500x400 mm
- powierzchnia arkusza: 0,20 m2
- waga arkusza: 0,024 kg (0,12 kg/m2)
- ilość arkuszy w opakowaniu zbiorczym: 30 szt. / 6,00 m2
- zalecana temperatura montażu: +10ºC do +30ºC
- zakres temperatury stosowania i eksploatacji: -40ºC do +100ºC
- produkt wodoodporny, olejoodporny, nietoksyczny, bezwonny, nie absorbuje wilgoci i nie rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych przez wiele lat
- mata może być stosowana w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
- wyprodukowano w Ukrainie przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344
- zastosowanie w samochodzie: wnętrze drzwi, bagażnik, dach, podłoga, nadkola, błotniki, klapa bagażnika - jako druga warstwa na matę tłumiącą, za lub pod wykładzinami, plastikowymi panelami i elementami tapicerki
- cena za 1 arkusz o wymiarach 50x40cm (0,20 m2)
JAK SKUTECZNIE WYCISZYĆ SAMOCHÓD?
Najwyższy poziom wyciszenia wnętrza kabiny pojazdu można osiągnąć jedynie poprzez kompleksowe wygłuszenie (wytłumienie oraz akustyczne odizolowanie i wyciszenie) wszystkich kluczowych elementów nadwozia i wnętrza, montując na te elementy warstwowo (w miarę możliwości i dostępnego miejsca) trzy różne rodzaje najbardziej skutecznych materiałów najwyższej klasy, gdzie każdy z nich posiada inne właściwości akustyczne, działa w innym zakresie częstotliwości i spełnia inną rolę. Są nimi:
- warstwa 1 - wysoko efektywne materiały antywibracyjne tłumiące drgania i rezonanse elementów nadwozia oraz dodatkowo izolujące wnętrze od zewnętrznego hałasu, którymi są wysokiej jakości maty na bazie butylu, aluminium i polimerów o możliwie najwyższej wartości współczynnika MLF (np. maty tłumiące CTK Dominator, CTK Premium, CTK Standard Professional),
- warstwa 2 - piankowe izolacje-bariery dźwiękowe o strukturze zamkniętych komórek, blokujące przedostawanie się hałasu drogowego do wnętrza kabiny oraz dodatkowo termicznie izolujące wnętrze przed nadmiernym nagrzewaniem i szybkim wychładzaniem (np. pianki kauczukowe CTK Elastic, CTK Elastic F, pianki polietylenowe CTK TempoFix),
- warstwa 2 / 3 - miękkie, porowate materiały pochłaniające dźwięk o strukturze otwartych i/lub częściowo zamkniętych komórek, które oprócz właściwości dźwiękochłonnych, pełną jednocześnie rolę przekładek amortyzujących i tłumiących rezonanse plastikowych elementów tapicerki oraz redukują trzeszczenie i skrzypienie tych elementów (np. poliuretanowe pianki dźwiękochłonne CTK SilenceFix, CTK WaveFix, maty wyciszające na bazie włókniny CTK CaiMat). Dla najlepszego efektu podczas wyciszania hałasu drogowego zaleca się także montaż membrany akustycznej CTK Block Pro, jako ostatniej trzeciej warstwy na dolnych poziomych elementach karoserii.